Friday, April 23, 2010

Exam Week!!!

salam....
huh..mnggu nie tol la pack ngan paper...nseb bek g&c jew...de stu core..tp nex week gi hbt uh...de 3 critical paper..fuyooo....lom bes bce gi....hohohoho....
tktnye...hah...cpt la sume ni bes..nak cpt posting n then blik...hahaha....
windu sume org...nak BLIK!!!! ya allah..berkatilah segala urusanku dan mudah-mudahan segalanya berjalan lancar...
tu je kot...hahaha...sje buang mase...
ti smbung gi ea..papai....salam....

Tuesday, April 13, 2010

kehidupan harus diteruskan....

HIDUP...pe mkne hidup tu??? de sesiape yg ley tlg aq mndefinisikannya???
hidup bgi aq mrupakan perjalanan atau suratan takdir yg terselit segala kebahagiaan yang menjadi impian setiap manusia,namun ada juga kedukaan yang sentiase mengekori memberi kita pengajaran dan semangat yang baru untuk meneruskan kehidupan....
aq hepi dlm idop nie sbb dikelilingi oleh org yang sgt perihatin terhadap aku...family aq yg selalu ada, kawan yang selalu menemani, dan yang paling penting tuhan yang selalu mendengar setiap getar hati ini dan mengabulkannya...aq bersyukur sbb aq masih diberikan kehidupan sehingga sekarang dan idop dalam keadaan yang masih selesa walaupun sebahagiannya tidak lah sebagus mana pun...
pengalaman idop di masa lalu banyak mengajar aq erti kesabaran dan berdikari...mngkin idop aq x sme sperti yg laen sbb stiap org semestinye diberikan kehidupan yang berbeza...dan cara aq dibesarkan juga lain...sgale denda,sgale sebatan dan pukulan banyak mengajar aq utk mnjadi lebih berguna kerana itu yang diharapkan..tetapi ia juga mengundang segala kemarahan dan sikap memberontak oleh jiwa mentah ini.aq merasakan kehidupan aq dikongkong, segalanye sudah ditetapkan dan aq x de peluang utk menentukannya sendiri...mmg itu bgus kerana dapat mendisplinkan diri,namun jauh dalam lubuk hati ini siapa yang dapat mendengar dan merasa segala kesakitan dan kelemasan diri ini...huhuhu...
mngkin jika orang lain berada di tempat aq,mngkin mereka sudah berputus asa...namun aq terus menghadapinya dengan harapan dapat membantu aq di masa hadapan..aq trus berusaha utk mendapatkan apa yang diinginkan orang lain..pe yg menjadi hasrat orang lain...aq terpaksa mengabaikan diri aq sendiri utk membuat orang lain sentiase tersenyum..hakikatnye,adakah aq dapat tersenyum seperti mereka??pe yang dilihat dari mata kasar hanyalah patung yang cuba untuk menyembunyikan perasaannya sahaja...
segala hinaan dan tohmahan aq terima setiap kali aq gagal untuk mencapainya...adakah aq sehina itu???adakah aq x ade peluang untuk membentuk idop aq sendiri???namun,aq bknlah orang yang berani untuk meluahkan pe yang aq rse..kerana aq tidak mahu yang lain merasakan pe yg aq rase...aq tetap cube untuk membahagiakan orang lain dengan mengabaikan kebahagiaan diri sendiri...
sehinggalah sekarang...aq sudah lali dengan semua itu...mngkin kerana aq sudah besar,segala kritikan itu semakin kurang dan aq dapat bernafas sedikit...namun,ia tetap berterusan..hihihi...aq pon dah x memberontak sgt sbb aq rse mls dan lebih baik ikut sahaja...kenape kedegilan aq yang dahulu dah ilang???mane diriku yang lepas???rsenye dah x de kot....huhuhuhu....harapan yang aq selalu tanam itu masih aq pegang lagi supaya aq sentiasa beringat...
sekarang,baru aq taw kenape aq diperlakukan mcm tu...sbb mereka juga berkorban sesuatu untuk kepentingan diri aq gak...walaupun cara mereka dilihat kejam dari pandangan orang lain..tapi aq tahu mereka mahu yang terbaik untuk aq....
mesti korg pelik knpe aq ckp merepek2 kali nie...sbb aq tengah tense skunk....aq x taw nak dapat semangat tu dri ne...tu yang terkenang-kenang tym kecik...hihihi...x lorh kecik sgt pown...aq x taw cmne nak luahkan kt org...sbb mmg aq da biase memendamnye sendiri...huhuhu...aq x berani utk meluahkan kepada 'mereka' kerana aq x nak buat diorang risau...nak harapkan org yang special ngan aq pon...dah x de...huhuhu...
aq buang die dari idop aq sbb aq nak hepikan org lain gak...huhuhu...pe lah aq nie...aq rndu kt 'die'...tp dah trlambat n berlalu sume tu...so,aq kne truskan kehidupan aq gak....pape yg terjadi,aq kne truskan idop sbb itulah aq.....yang selalu meneruskan kehidupan untuk orang lain...semoga die berada dalam keadaan baik jew...
'mereka' yang aq mksudkan adalah family aq...sbb diorang,aq trus idop...walau cmne pon care mereka membesarkan aq..aq bersyukur sbb diorang lah yang paling prihatin ngan aq sbb tu diorg nak aq jd org bergune....
aq rindu mereka semue!!!!
Ya Allah,berikanlah segala kebaikan dan kerahmatan kepada orang yang berda di sekeliling aq kerana merekalah aq dapat berada di sini dan menjadi begini...aq bersyukur dikurniakan mereka yang selalu membantu aq...berikanlah mereka kebahagiaan dan keberkatan...mudah-mudahan kami semua dapat mencapai segala yang dihajati dalam idop....
hah..lega sket...huhuhuhu...swi ea pnjg la plak post kli nie...btw,aq wish gudluck to all my frenz for the coming exam...wt yg terbaik...chaiyok!!!thanks bce aq nye blog...
go..go... ekin!!!!!u can do it!!!! KEHIDUPAN HARUS DITERUSKAN....

Thursday, April 8, 2010

lapo gle arini....

salam...
gle lapo aq arini pdhal tgh ari da mkn..sdap lak tu..udang n syur....
tp ttp brbnyi gak prot nie...x taw pe jnis prut tol...but as long i hepi,it doesn't matter....
mak aq ckp klu nak mkn jgn thn..tp jgn trlbey lak...hahahaha
tu yg entam maggi td uh...woo...nikmtnye..hahaha...cm bru 1st tym lak mkn...
ye klu da lpo,yg x masyuk pon sdap...
huhuhuu...rsaunye aq nak present tmx nie...mende aq nak ckp...da lh ssh nak mnrangknnye..
ke ade mksud trsirat len uh???hehehe...hye 4 bdak itam je yg taw jwpn nie....
ya allah, mudah mudahan sgalenye brjalan lancar n kami brjaye....aminnn....
taw ak,sok aq jd mc usrah..(gle poyo)..cm x prnh lak....
trkjut aq tbe2 disuruh bgitu...hohohohoh....segan lak...x pelah,skali skale mncpub sket...
ok r..aq nak tgk gnung raye...ea,bkn PENUNNGU GUNUNG RAYE!!!!hohohohohoho...
anda nak join skali???? klu nak tekan ON JOIN hantar ke 24446, klu x duk diam jew...
ti i dtg tmnkan u...hohohoho(scary laugh)...

Wednesday, April 7, 2010

Hari Yang X taw nak Ckp Pe....






huhuhu...arini osce...first2...tkut gle..cm nak trcbut colon aq nie...
pnyelah stress nak tnngu msuk dlm station tuh...1st station da injek...aduwai...mr.rek lak tu....
mmg stress tol aq...tp wt x stress jew..dlm ati spe yg taw...pastu gi gloves..ok r...gi clculate....hancur nak mampos....aih....x taw!!!! emak...nak blik!!!! then gi wt positioning....wau!!!LEFT LATERAL POSITION!!! bingung gak msuk tu nak wat pew...da r rmi assist kat situ...segan gak..tp lantak r...
aq wat jew....nseb ok gak...pastu...gi... BEDPAN! tu gi stu...hohohohoh....nseb kak tu nak gak tlg r...klu x,ssh dibuatnye....psing die...pastu lekap bedpan uh...hohohoho...nseb bek comfortable..
gi lak kat prof chang...OPEN STERILE PACK!!! hohohoho....tym buat tu cm la sng...(poyo) tp ble smpi evaluation..haruk...de gak byk mende yg miss....huhuhu....ni yg aq ske,OXYGEN ADMINISTRATION!! prof shein byk gak r mmbantu,nseb bek....de gak la mrkahnye tu...tp x sempat nak explain sume advice kt ptient uh....bru nk ckp lap dlm bi da teeeeettttttt!!!!anyway,pe lap dlm bi????hehehehe...(lpe lak).finally,WOUND DRESSING!!!!gle hangit....aq igt sume cm ok...pas comment rupenye dri awl da kantoi...hohohoo...mmg x prasan gle...nebes thap gaban!!!!
hohohohohohoo......mudah-mudahn lah x smpi ke fail....average pon x pe r...mmg tol la lecture ckp mmg kurg pctice pon..tp walu cmne,ttp nebes gak r...n tragak2 nak wt procedure tuh....ya Allah,berkatilah sgle usahe aq...n mudahan2 kami sume brjaye....
korg pon doakan aq ea...oklah...ilang mood aq.,..hohoo...
pape pon..hope everything fine...bubbye..salam...

ni adalah secebis kenangan ketika OSCE...

Sunday, April 4, 2010

Uneasy n Dizzy.....


huhhhh.........boringnye....huhuhu........ pelah nsib??dok jao,byk keje,tensen memanjang....aduwai.... dah x sbo nak blik nie....wt pape pon cm x kne jew....tu x jdi nie x grak...TenSen!!!!! nak final n osce gi....x de mood nak stdy nie...huhuhu.... spe yg nak spprt aq nih???tlg la....huhuhu.....aq nak seseorang.... tp does not make sense pown..dah x de pape....x yahla.... GO2!!!!! go ekin, u cn do it!!!! x pe, lgi bpe ari jew.. after dat, u cn enjoy!! so,for dis moment...be patient n get close to god...hohohoh insyallah,sumenye lancar...Aminn.... for all my frenz, gud luck 4 the coming osce n final.... hopefully we all do our best n success.... utk 4 bdak itam....aq syg korg sume... thanks 4 all ur spprt...it really helps me.... Umah...tnggulah kpulangan aq!!!!hahahahaha.....

Thursday, April 1, 2010

Alhamdulilah...sume ciap..hohoho

salam...
lege siot aq arini,sume mende yg membertkn kpale otk aq nie da kuo....
sume da anto..tnggl reprt BEH jew n presntation ti...huhuhu..
pelah nsib byk keje jew...asik2 de...cm dpt tender la plak..hehehehe....
NAK BLIK!!!!!ble la tu nak smpi bln 6 nie???tensen gue....
pasni gi hbt...OSCE N FINAL....gle r...tnggl sume rmbut aq....
gi bpe ari jew...aritu pun tym mock cm pe jew...haruk tol..hohoh...
hw to speak fluently in english??i juz cannot make it well..how??A
gagap2 menyelubungi mlut aq....nseb bek de gak point pnting aq highlight an...
cmne nie the real one??could i make it??doakn aq....
pas bes exm,...posting la plak...
dgr2 aq dpt serian...meb gue terchenta yg len pown trpisah gak...
ma n nor kt Bau, aq ngan nad...it's k..aq nak jge nad (poyos...)
x kesah r kt mne pon..i juz want to c my family soon..hopefully it will work smoothly...
i want 2 go ome!!!sbo ekin...lek..bru 6 mnths jew ko x blik..ceh...
huhuhu....
k lah..x taw pende nak bebel....
pehal pon OSCE N FINAL is juz around d corner..n i hve to make big effort...
wish me luck!!smge sumenye brade dlm rahmat-Nya...Aminn...
ok..bubbye...salam....

video